Wrathweb
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

House Rule: Summon Natures Ally

Go down

House Rule: Summon Natures Ally Empty House Rule: Summon Natures Ally

Post by Dungeon Master Fri Mar 04, 2016 10:28 pm

Ok, så jeg bedre kan forlig mig med summon natures ally, foreslår jeg at du summoner et spirit animal (totem, ghost eller whatever). For at gøre det en smule nemmere for dig, vil jeg anbefale at det er det samme dyr, men så bare skaleret op alt efter hvilken niveau spell der er tale om. Jeg vil stadig være 100% ok med at du kun bruger dit spirit dyr, og elementals af alle typer du har lyst til (dem har jeg det åbenbart helt fint med).

Da der jo er tale om en spirit, vil jeg rule at den kan bevæge sig frit i luft (altså flyve) og vand, men stadig være begrænset af f.eks. en væg. Til gengæld vil jeg gerne rule at den ikke kan grapple. Fair trade ?

Her er CR for summon natures ally: I=½, II=2, III=3, IV=4, V=5, VI=6, VII=7, VIII=9, IX=11

Så hvis vi nu kommer frem til din totem er en bjørn, men en spirit-bjørn, så er her stats fra SRD - svarende til summon natures ally II:
http://www.d20srd.org/srd/monsters/bearBlack.htm

For hver CR/HD du skalere op, gør du følgende:
HP: +D8+2 (7)
BAB: +1 per HD, men springer over hver 4. level (dvs. +0 på HD 5 & 9)
Saves: +1 per 2 HD (dvs- +1 på 4, 6, 8, 10)

Ved 6 CR+ bliver den Large og får følgende ekstra bonusser:
+8 STR (+4 BAB & DAM), -2 DEX (+0 AC/-1 ref save), +4 CON (+2 HP/HD)
Claw går fra d4 til d6, bite fra d6 til d8

Ved 9 CR+ bliver den Huge og får følgende ekstra bonusser (skal ikke lægges til stats fra Large):
+16 STR (+8 BAB & DAM), -4 DEX (+0 AC/-2 ref save), +8 CON (+4 HP/HD)
Claw går fra d4 til d8, bite fra d6 til 2d6

Giver det mening ? Sig lige til hvis du har brug for et eksempel, eller et regneark. Tager ikke så lang tid at lave.
Dungeon Master
Dungeon Master
Admin

Posts : 27
Join date : 2015-09-19

https://wrath.iftopic.com

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum